Algemene Voorwaarden Slaap-fijn

 

Artikel 1. Definities

  1. In deze algemene voorwaarden wordt verstaan onder:
  • Opdrachtnemer: Slaap-fijn, gevestigd te Enschede, ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer 83142177 die deze algemene voorwaarden gebruikt voor het aanbieden van diensten;
  • Opdrachtgever: de persoon, onderneming of instantie die de opdracht voor de werkzaamheden verstrekt;
  • Partijen: Opdrachtgever en opdrachtnemer
  • Diensten: alle door opdrachtnemer aan de opdrachtgever geleverde producten en diensten waaronder coaching en andere vormen van begeleiding, dan wel advisering, alles in de ruimste zin des woord, alsmede alle andere ten behoeve van de opdrachtgever verrichte werkzaamheden van welke aard dan ook, uitgevoerd in het kader van een opdracht, waaronder begrepen werkzaamheden die niet op uitdrukkelijk verzoek van opdrachtgever zijn verricht.

 

Artikel 2. Toepasselijkheid van deze voorwaarden

  1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, opdrachten, aanbiedingen en overeenkomsten waarbij opdrachtnemer diensten aanbiedt of levert. Afwijkingen van deze voorwaarden zijn slechts geldig indien deze uitdrukkelijk schriftelijk zijn overeengekomen;
  2. Opdrachtnemer maar ook alle personen of ondernemingen die bij de uitvoering van enige opdracht voor de opdrachtgever zijn betrokken, kunnen een beroep doen op deze algemene voorwaarden;
  3. Deze algemene voorwaarden zijn ook van toepassing op opdrachten in de toekomst en vervolgopdrachten van de opdrachtgever;
  4. Eventuele inkoop- of andere algemene voorwaarden van de opdrachtgever zijn niet van toepassing, tenzij deze door de opdrachtnemer uitdrukkelijk schriftelijk of telefonisch zijn overeengekomen.

 

Artikel 3. Offertes

  1. De door opdrachtnemer gemaakte offertes zijn vrijblijvend; zij zijn geldig gedurende 30 dagen, tenzij anders aangegeven. Opdrachtnemer is slechts aan de offertes gebonden indien de aanvaarding hiervan door de wederpartij schriftelijk binnen 30 dagen wordt bevestigd;
  2. De prijzen in de genoemde offertes zijn inclusief BTW, tenzij anders aangegeven;
  3. Offertes zijn gebaseerd op de bij opdrachtnemer beschikbare informatie.
  4. Een overeenkomst komt tot stand wanneer de opdrachtgever de offerte voor akkoord heeft getekend en deze door de opdrachtnemer is ontvangen en geaccepteerd, of wanneer een mondelinge afspraak schriftelijk is vastgelegd.
  5. Een overeenkomst kan worden aangegaan indien een van beide gezaghebbende ouders akkoord gaat met de begeleiding. De gezaghebbende ouder die de overeenkomst heeft ondertekent zorgt ervoor dat de andere gezaghebbende ouder geïnformeerd wordt over het aangaan van de overeenkomst.
  6. Werkzaamheden waarvoor geen vaste prijs is overeengekomen, zullen door nacalculatie en tegen de overeengekomen tarieven aan opdrachtgever in rekening worden gebracht.
  7. Minimaal een maand vooraf dient opdrachtnemer tariefwijzigingen aan te kondigen.
  8. Indien tijdens de uitvoering van een overeenkomst wordt opgemerkt dat voor een behoorlijke uitvoering het aan te raden is om de overeenkomst te wijzigen of aan te vullen, zullen partijen onderling overleggen tot de aanpassing van de overeenkomst.
  9. Indien partijen overeenkomen dat de overeenkomst wordt gewijzigd of aangevuld, kan het tijdstip van voltooiing van de uitvoering daardoor worden beïnvloed. Opdrachtnemer zal de opdrachtgever zo spoedig mogelijk hiervan op de hoogte stellen;
  10. Indien wijziging of aanvulling van de overeenkomst financiële en/of kwalitatieve consequenties heeft, zal opdrachtnemer de opdrachtgever hierover tevoren inlichten;
  11. Indien een vast honorarium is overeengekomen zal opdrachtnemer daarbij aangeven in hoeverre de wijziging of aanvulling van de overeenkomst een overschrijding van dit honorarium tot gevolg heeft.

 

Artikel 4. Uitvoering van de overeenkomst

  1. De totstandkoming van een overeenkomst geschiedt zodra de afspraken over de overeengekomen dienstverlening door de opdrachtgever op schrift zijn opgesteld en door opdrachtgever voor akkoord zijn ondertekend.
  2. In afwijking van lid 1 kan een overeenkomst eveneens tot stand komen indien de mondeling gemaakte afspraken per email of langs elektronische weg aan opdrachtgever zijn bevestigd en door opdrachtgever akkoord verklaard.
  3. Met de opdrachtnemer gesloten overeenkomsten leiden voor opdrachtnemer tot een inspanningsverplichting, en niet tot een resultaatsverplichting, waarbij opdrachtnemer gehouden is haar verplichtingen zodanig na te komen, als naar normen van zorgvuldigheid en vakmanschap naar de maatstaven van het moment van nakomen van opdrachtnemer verlangd kan worden;
  4. Indien en voor zover een goede uitvoering van de overeenkomst dit vereist, heeft opdrachtnemer het recht bepaalde werkzaamheden te laten verrichten door derden. Dit gebeurt altijd in overleg met de opdrachtgever;
  5. De opdrachtgever draagt er zorg voor dat alle informatie, waarvan opdrachtnemer aangeeft dat deze noodzakelijk zijn voor uitvoering van de diensten of waarvan de opdrachtgever redelijkerwijs behoort te begrijpen dat deze noodzakelijk zijn voor het uitvoeren van de overeenkomst, tijdig aan opdrachtnemer worden verstrekt. Indien de voor de uitvoering van de overeenkomst benodigde gegevens niet tijdig aan opdrachtnemer zijn verstrekt, heeft opdrachtnemer het recht de uitvoering van de overeenkomst op te schorten en/of de uit de vertraging voortvloeiende extra kosten volgens de gebruikelijke tarieven aan de opdrachtgever in rekening te brengen;
  6. Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, doordat opdrachtnemer is uit gegaan van door de opdrachtgever verstrekte onjuiste en/of onvolledige gegevens, tenzij deze onjuistheid of onvolledigheid voor haar kenbaar behoorde te zijn.

 

Artikel 5. Geheimhouding

  1. Beide partijen zijn verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die in het kader van hun overeenkomst van elkaar of uit andere bronnen is verkregen. Informatie geldt als vertrouwelijk als dit door de andere partij is medegedeeld of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie;
  2. Aan de opdracht zal door opdrachtnemer niet zonder toestemming van de opdrachtgever extern gerefereerd worden.

 

Artikel 6. Intellectuele eigendom

  1. Voor zover auteurs-, merk-, modellen-, handelsnaam- of andere rechten van intellectuele eigendom berusten op de door opdrachtnemer ter uitvoering van de overeenkomst geleverde diensten, is en blijft opdrachtnemer houder respectievelijk eigenaar van deze rechten. De opdrachtgever mag de stoffelijke dragers van deze rechten uitsluitend gebruiken voor het doel waartoe deze aan de opdrachtgever verstrekt zijn, deze niet vermenigvuldigen en auteurs-, merk-, model-, handelsnaam- en andere aanduidingen niet wijzigen of verwijderen;
  2. Opdrachtnemer heeft het recht om de bij de uitvoering van de werkzaamheden opgedane kennis voor andere doeleinden te gebruiken, voor zover hierbij geen vertrouwelijke informatie ter kennis van derden wordt gebracht.

 

Artikel 7. Betaling

  1. De informatie en tips en adviezen worden verstrekt nadat de betaling van de betreffende dienst is voldaan.
  2. Het slaapplan wordt geschreven nadat de betaling ontvangen is. Afwijkingen van betalingen kunnen alleen plaatsvinden indien dit schriftelijk is overlegt tussen opdrachtgever en opdrachtnemer.
  3. Opdrachtnemer levert een factuur voor de zoals overeengekomen geleverde dienst. Dit is een factuur van de overeenkomst die overeengekomen is tussen de opdrachtgever en opdrachtnemer.
  4. Facturen dienen uiterlijk 5 dagen na factuurdatum door de opdrachtgever voldaan te zijn middels overmaking op een bankrekening die door de opdrachtnemer is aangewezen.
  5. Bij het niet tijdig betalen is opdrachtgever van rechtswege in verzuim en is, ook zo daartoe strekkende ingebrekestelling, vanaf de vervaldatum een vertragingsrente verschuldigd gelijk aan de wettelijke rente. In geval van betalingsverzuim door de opdrachtgever is opdrachtnemer gerechtigd alle ten behoeve van de opdrachtgever werkzaamheden t.a.v. de overeenkomst met onmiddellijke ingang te staken of op te schorten, zonder dat zij daarvoor op enige wijze jegens de opdrachtgever schadeplichtig kan worden.
  6. Als van opdrachtnemer meer dan de gebruikelijke inspanning wordt verlangd ter uitvoering van de overeenkomst, kan opdrachtnemer voor aanvang van haar werkzaamheden betaling(of daarmee gelijk te stellen zekerheid) eisen.

 

Artikel 8. Opzegging of annulering

  1. Opdrachtnemer behoudt zich het recht voor het kosteloos afzeggen of verzetten van een persoonlijk consult, telefonisch gesprek, traject of slaapplan, in geval van ziekte, arbeidsongeschiktheid, sterfgeval, of ernstige ziekte van familie of dierbaren, waardoor opdrachtgever de overeenkomst niet naar behoren kan uitvoeren.
  2. Indien opdrachtgever een gemaakte afspraak met opdrachtnemer wenst te annuleren dient dat uiterlijk 48 uur van te voren aan opdrachtnemer te worden doorgegeven. Dit kan zowel telefonisch, per sms of Whatsapp. De regeling is als volgt: bij afzeggen van minimaal 48 uur voor de afspraak zullen er geen kosten in rekening worden gebracht. Is de 48 uur reeds overschreden wordt de volledige sessie in rekening gebracht.
  3. Een mondelinge overeenkomst tussen opdrachtgever en opdrachtnemer kan schriftelijk worden opgezegd.
  4. Indien de opdrachtgever tussentijds het traject wenst te beëindigen zal de opdrachtnemer de gehele deelnamesom van het traject aan de opdrachtnemer verschuldigd zijn.
  5. De kosten van een eventueel incassoprocedure zijn voor rekening van de opdrachtgever.

 

Artikel 9. Incassokosten

In geval opdrachtgever in verzuim is met de volledige betaling van de door opdrachtnemer aan opdrachtgever in rekening gebrachte bedragen dan is opdrachtgever aan opdrachtnemer buitengerechtelijke kosten verschuldigd.

 

Artikel 10. Aansprakelijkheid

  1. Opdrachtnemer aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid, hoe dan ook, voor schade ontstaan door of in verband met door haar verrichte diensten, tenzij de opdrachtgever aantoont dat de schade is veroorzaakt door opzet of grove schuld van opdrachtnemer;
  2. De aansprakelijkheid van opdrachtnemer is beperkt tot de factuurwaarde van de opdracht, althans dat gedeelte van de opdracht waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft;
  3. Indien door of in verband met het verrichten van diensten door opdrachtnemer of anderszins schade aan personen of zaken wordt toegebracht, waarvoor opdrachtnemer aansprakelijk is, zal die aansprakelijkheid zijn beperkt tot het bedrag van de uitkering uit hoofde van de door opdrachtnemer afgesloten algemene aansprakelijkheidsverzekering, met in begrip van het eigen risico dat opdrachtnemer in verband met die verzekering draagt;
  4. Elke aansprakelijkheid van opdrachtnemer voor bedrijfsschade of andere indirecte schade of gevolgschade, van welke aard dan ook, is nadrukkelijk uitgesloten.

 

Artikel 11. Persoonsgegevens

  1. Door het aangaan van een overeenkomst met opdrachtnemer wordt aan opdrachtnemer toestemming verleend voor automatische bewerking van de uit de overeenkomst verkregen persoonsgegevens. Deze persoonsgegevens zal opdrachtnemer uitsluitend gebruiken voor haar eigen activiteiten.

 

Artikel 12. Geschillenbeslechting

  1. Op iedere overeenkomst tussen opdrachtnemer en de opdrachtgever is Nederlands recht van toepassing;
  2. Geschillen voortvloeiende uit overeenkomsten waarop deze voorwaarden van toepassing zijn en die niet behoren tot de competentie van de kantonrechter, zullen worden onderworpen aan de bevoegde rechter van het arrondissement waarbinnen opdrachtnemer gevestigd is.